shine

Én és a sport

2017. július 01. - Romi.

2_1.png

Mivel a sport mindig is szerves részét képezte az életemnek, arra gondoltam bővíteném az oldal témáit ezzel a kategóriával. Viszonylag sok sportágat kipróbáltam már, így egy-egy bejegyzésben ezekről is írnék, de a középpontban a futás, illetve a saját testsúlyos erősítés lenne, mivel mostanság leginkább ezekkel foglalkozom. Mindenekelőtt azonban úgy gondolom nem árt, ha egy kis összefoglalót írok arról, hogy én milyen  sportokat próbáltam ki, és úgy általában arról, hogy mi motivál.

Úszás

Elsőként az úszással ismerkedtem meg, ez úgy 5-6 évesen lehetett. Emlékszem, hogy nagyon szerettem volna megtanulni, és nagyon vártam már, hogy belekezdhessek az edzésekbe. Összesen 6 évig űztem ezt a sportot, és a kezdeti lelkesedés ellenére a végén már eléggé kínszenvedésnek éreztem a dolgot, és az igazat megvallva a mai napig nem rajongok az úszásért, persze néhanapján jólesik egy kevéske, de rendszeresen nem foglalkoznék vele.

Szertorna

A következő sportág amivel megismerkedtem, az a szertorna volt. Ebbe 7 évesen vágtam bele, párhuzamosan az úszással. Mivel mindig is egy kicsit félős voltam, így voltak olyan gyakorlatok, amikre nem tudtam egykönnyen rávenni magam, és tény, hogy így eléggé sérülésveszélyes ez a sportág, mivel ebből a félelemből adódóan ért két kisebb "baleset" bár ez talán egy kicsit erős szó, mivel semmi bajom nem lett egyik alkalommal sem. Összesen 4 évig űztem ezt a sportot, bár volt egy - ha jól emlékszem - egy éves kihagyásom. Egyébként mindig is szerettem ezt a sportágat, és egyedül azért fejeztem be, mert iskolát váltottam, és az új sulimban nem volt lehetőség szertornázni.

Birkózás

8-9 évesen kezdtem el birkózni. Ne, ez elég nagy tévedés volt, de szerencsére viszonylag hamar rájöttem, hogy ez nem az én sportágam, bár ettől függetlenül egyáltalán nem utáltam meg vagy ilyesmi, talán azért is, mert fél év után abbahagytam. Leginkább azért döntöttem így, mert az edzésekről valahogy kezdtek elfogyni a lányok, és maga a sportág meg annyira nem vonzott, így rövid idő után úgy döntöttem ideje búcsút inteni a birkózó karriernek.

Kézilabda

Szintén olyan 8-9 évesen kezdtem el kézilabdázni, de ez sem tartott sokáig. Nem azért, mert ne szerettem volna, hanem mert akkor elég sokat sportoltam, így csak az egyik edzésre tudtam eljárni, mivel a másik ütközött az úszással. Végül fél év után befejeztem, pedig alapvetően ezt kifejezetten szerettem.

Műugrás

11 évesen kezdtem el műugrani. Ez már egy kicsit hosszabb ideig tartott, az úszáshoz hasonlóan 6 évig űztem ezt a sportágat. Alapvetően szerettem, de annyira sosem éreztem úgy, hogy ez lenne a nekem való sport, mivel már akkor amikor elkezdtem én inkább szertornáztam volna, ennek ellenére elvoltam vele, még szerettem is, de mikor utána ismét szertornáztam éreztem, hogy azért az utóbbi az, amit tényleg szívesen csinálok. Egyébként csak fél évig tértem vissza a szertornához, mivel egy bokasérülés (amit nem ott szereztem), majd később az érettségi nem engedte meg, hogy folytassam.

Futás

Mivel egyetem mellett már nem maradt sok időm, így a futás és a gimnasztika váltották fel az egyesületi edzéseket, ezeket jelenleg nagyjából 2 éve csinálom rendszeresen, vagy rendszertelenebbül, de ezekre majd a későbbi bejegyzésekben még részletesebben is kitérek.

Motiváció

Számomra valahogy mindig is egyértelmű volt, hogy valamit sportolni kell, egyszerűen megszokásból, és amikor hosszabb ideig abbahagytam akkor éreztem, hogy fizikailag és mentálisan is rosszabbul érzem magam, ezen pedig mindenképp változtatnom kellett, így ismét beépítettem az edzéseket a napi rutinomba. Szóval, ha azt vesszük engem leginkább a jobb közérzet motivál.

kép

A bejegyzés trackback címe:

https://s-hine.blog.hu/api/trackback/id/tr312628867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása