shine

Pattanásmentes bőr

2017. november 26. - Romi.

pattanasmentes_bor.png

Sziasztok! A mai bejegyzésben a pattanásos bőr kezeléséről írtam egy keveset a saját tapasztalataim alapján. Azt mindenképp szeretném még az elején kiemelni, hogy nekem annyira durván sosem volt pattanásos a bőröm, szóval úgy átlagosan egy-kettő volt, azok viszont sokszor elég csúnyán begyulladtak. Tehát aki hasonló problémával küzd, annak talán segíteni fog az alábbi bejegyzés, amiben elmesélem, hogy nekem hogyan sikerült szinte teljesen megszüntetnem a pattanások kialakulását.

La Roche-Posay Effaclar Duo (+)

Szerintem aki hasonló problémákkal küzd, mint én annak aligha lehet újdonság ez a termék. Nekem azonban önmagában az Effaclar nem volt elég, látványosan csökkentette ugyan a pattanások számát, de még mindig túl gyakran kialakultak a használata mellett is. Olykor még a Naturland Spiritus salicylatus (szalicilsav) nevű termékkel egészítettem ki az arcápolási rutinomat, ami a már kialakult pattanásokon tudott némiképp segíteni, ám mostanra ennek a terméknek teljesen búcsút mondtam, mivel, ha esetleg meg is jelenik egy-egy pattanás, azok olyan picik, hogy sajnálom egy ilyen erőteljesen szárító készítménnyel bántani a bőrömet.

Arcradír

Arcradírból érdemes kifejezetten problémás, illetve mitesszeres bőrre való fajtát használni, bár, ha annyira nem zsíros a bőrötök akkor talán érdemesebb normál bőrre valót használni, nehogy az Effaclarral kombinálva túlzottan szárítson. Ezt a procedúrát hetente egyszer, vagy maximum kétszer érdemes végrehajtani, többször semmiképpen sem, még akkor se, ha a termék dobozán feltüntetik, hogy naponta használható a készítmény, ugyanis ez csupán egy marketing fogás, a bőrnek pedig kifejezetten ártalmas. Én jelenleg a Balea Creme Peeling nevű arcradírt használom, ami nekem eddig bevált, bár nincs semmi extra hatása, a mitesszereket nem csökkenti, éppen ezért a Garnier Pure Active termékével szemezek most. Ezen a téren egyébként még én is a tesztelgetés fázisában vagyok, de amint megtalálom a számomra tökéletes terméket, mindenképpen írok róla egy bejegyzést.

Táplálkozás

A táplálkozás talán nem olyan színpatikus összetevője a pattanásmentes bőrnek, hiszen egy krémet magunkra kenni jelentősen könnyebb, mint változtatni az étrendünkön, vagy lemondani arról, amit éppen megkívántunk. Ennek ellenére talán ez az egyik legfontosabb összetevője a pattanásmentes bőrnek. Nem szeretnék álszentnek tűnni, így elárulom nektek, hogy én se a bőröm szépségéért mondtam le a csokikról és egyéb nyalánkságokról, hanem a kialakuló inzulinrezisztenciám miatt. Természetesen korábban is tisztában voltam vele, hogy bizonyos ételek jobban hozzájárulnak a pattanások kialakulásához, míg mások kevésbé, de csak a kényszerdiétám után vált számomra teljesen nyilvánvalóvá, hogy mennyire. A bőröm azóta rengeteget javult és a korábbi gyulladások teljesen megszűntek, pedig még olyan is előfordult, hogy antibiotikumot írt fel a bőrgyógyász ezek kezelésére. Nem mondom, hogy a megfelelő táplálkozással mindenkinek garantáltan el fognak tűnni a pattanásai, de az biztos, hogy jelentősen javulni fog a bőre. Az azonban, hogy pontosan mit együnk és mit ne, egy rendkívül nehezen meghatározható dolog, érdemes ennek kapcsán dietetikussal is beszélni, hogy olyan ételektől ne fosszuk meg magunkat, amiktől nem muszáj, de a cukrot például biztosan el kell kerülni, azonban helyettesíthetjük édesítőkkel, így kevésbé horrorisztikus a helyzet. Én személy szerint az ételek glikémiás és inzulinszintjét szoktam figyelni, de akinek nincs inzulinrezisztenciája az valószínűleg jóval több dolgot ehet, mint én. Plusz bónuszként megjegyzem, hogy fogyni is nagyszerűen lehet vele, méghozzá éhezés nélkül, nekem olyan 3-4 kilót sikerült leadnom, pedig egyáltalán nem állt szándékomban ilyesmi.

Méregtelenítés

A méregtelenítésre több módszert is használhatunk, én most ezek közül kettőt szeretnék kiemelni, az egyik a gőzölés, amit akár egy fazék meleg víz és egy pléd/takaró/törölköző segítségével bárki könnyedén megoldhat. Ennek egy kevésbé költséghatékony, ugyanakkor jóval kényelmesebb válfaja a kifejezetten erre a célra specializálódott arcgőzölő készülékek. Én személy szerint jobban kedvelem a fazekas megoldást, mivel ilyenkor különböző gyógynövényekkel is kiegészíthetjük a folyamatot, mivel én alkalmanként kamillát is szoktam használni, ami remek gyulladáscsökkentő, azonban ne használjuk rendszeresen, mert a túlzott használata szárítja a bőrt. Ezt a procedúrát én igyekszem hetente legalább egyszer elvégezni, és nagyjából 5 percig szoktam a gőz fölé hajolni. Ennek egy jóval hatékonyabb változata a szauna, tehát ha valakinek van rá lehetősége érdemesebb inkább ezzel a módszerrel élni, hiszen ez nem csak az arcra, hanem a test egészére hatással van.
A másik módszer a sport, ami önmagában talán nem elég, de mivel számos egyéb pozitív hatása van a szervezetre, így muszáj megemlítenem itt is a futás jelentőségét, ráadásul remek kiegészítője lehet a bőrápolásnak is, annak köszönhetően, hogy az izzadásnak köszönhetően ugyanúgy megszabadulhatunk a méreganyagoktól.

Talán sokan arra számítottatok, hogy a bejegyzésben tudomást szerezhettek egy rakat csodakrémről, de a külső problémáknak mindig valamilyen belső eredete van, ami a pattanások esetében sokszor összefügg a helytelen táplálkozással és úgy általában az egészségtelen életmóddal. Jól tudom, milyen kényelmetlen a megszokott étrendünkön változtatni, de tapasztalatból mondom, hogy megéri. Természetesen nem állítom, hogy könnyű lesz, de érdemes legalább megpróbálkozni vele, nekem se volt könnyű, de számos pozitív hatása van az életmódváltásnak. Mivel én mindig is nagyon édesszájú voltam, elég nehéz volt a váltás, de ha fokozatosan szoktatjuk le magunkat az édességekről, akkor könnyen sikerrel járhatunk, én legalábbis úgy érzem jó irányba haladok. Egyébként a cukrot sem kell teljesen kizárni, főleg az elején, de nagyon fontos, hogy ritkán, és mértékkel fogyasszuk. Ezen kívül édesítővel is rengeteg  finom sütemény elkészíthető, egyszerűen csak cukor helyett például használjunk xilitet.

Ha tetszett a bejegyzés kövessetek facebookon és instagramon is! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://s-hine.blog.hu/api/trackback/id/tr1013250239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása